Erhverv

Styrk dine kommunikationsevner og bliv en bedre medarbejder

Annoncør: Rhetor

Kommunikation er nøglen til et godt samarbejde med dine kollegaer samt evnen til at formidle dine tanker og idéer klart og tydeligt. Kommunikation er derfor et uundværligt aspekt i – ja, stort set alt arbejde!

I disse tider sendes mange medarbejdere derfor på kommunikations kurser, da det i sidste ende giver dygtigere medarbejdere, som bliver til større værdi for virksomheden. Der findes dog mange kurser, da kommunikation ikke bare er én ting, men mange. Vi kommunikerer trods alt både med tale, på skrift og sågar med kroppen. Ja selv tonen i vores stemme og vores påklædning er kommunikation!

Der findes mange forskellige typer af kurser inden for kommunikation

Fordi kommunikation er mange ting, er udvalget af kurser i kommunikation også bredt. Derfor skal du indsnævre dit valg, så du rammer den rette kursustype. Vi kan blandt andet nævne:

Kursus i samarbejde: Samarbejde er naturligvis en forudsætning for at kunne lykkedes på en arbejdsplads. Men samarbejde er ikke kun en ting. Du vil i dit professionelle liv møde og være nødsaget til at samarbejde med personer, som er vidt forskellige – også i forhold til dig selv. En del af kunsten i at samarbejde består desuden i at blive taget seriøst og få indflydelse. Dette kan alt sammen trænes.

Personlig gennemslagskraft: Du har uden tvivl en række stærke sider, du kan lære at udnytte endnu bedre. Og ligeledes har du en række sider, der har plads til forbedringer, som vil kunne gøre en stor forskel. På et kursus i personlig gennemslagskraft, lærer du at brænde igennem med dit budskab og blive set og hørt.

Det kan du læse mere om ved at følge dette link.

Empatisk kommunikation: Følelser er uundgåelige. Både dine egne og andres. Derfor er det vigtigt at forstå empatisk og anerkendende kommunikation, så du ikke bare kan takle forskellige situationer, men være professionel og nærværende på samme tid. Denne forståelse er værdifuld i mange aspekter i livet i en organisation og særlig værdifuld for ledere og mellemleder, der skal afklare dilemmaer og håndtere at have en stab under sig.

Kropssprog: Din krop kommunikerer meget uden at du nødvendigvis siger det med ord. Kropssprog kan også afsløre, om nogen taler usandt, hvilket kan være værdifuldt at kunne afkode. Ikke bare som værktøj, men også for at lære, hvordan men undgår at fremstå utroværdigt eller selvmodsigende. Kan du signalere og underbygge dine budskaber med dit kropssprog, har du gode forudsætninger i din kommunikationsrolle.

Skriftlig kommunikation: Kommunikation er vidt forskellig fra tale til skrift. Derfor er formidlingen ovre i en anden genre. Den bør du lære, hvis din interne og eksterne kommunikation skal nå ud over stepperne.

Virtuelle møder: Digitale redskaber fylder mere og mere i vores hverdag. Derfor er de virtuelle møder kommer for at blive – særligt ovenpå Corona-situationen. Derfor kan det svare sig at lære, hvordan du bliver bedre til at være ”til stede”, selvom mødeformen er digital.

 

Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

To Top